Re: 最新版の修正情報で気になったもの

投稿ツリー


このトピックの投稿一覧へ

通常 Re: 最新版の修正情報で気になったもの

msg# 1.124
depth:
1
前の投稿 - 次の投稿 | 親投稿 - 子投稿なし | 投稿日時 2014/5/22 8:40
完全無欠猫  長老 居住地: 兵庫  投稿数: 750
Crash関係:
SHA-1: a217db0d6373a4050658049a9ded84f34b33f952
* Fix T40297: Crash while ripping an edge when autosmooth is activated.
 Turned out there was still quite a few cases were indices were set dirty,
 but elem_index_dirty was not tagged accordingly (mostly for BM_LOOP,
 but a few others as well). So probably this crash was not the only one
 hidden here.
 Hopefully all possible cases were catched this time!

SHA-1: 79fe023ec6a405a5de7bf30195b7ea94938e8a99
* Fix T40299, Crash on rendering due to dependency cycles and NULL pointer when using particle duplis.

SHA-1: d203edfc9384f8632fce122dc8313a4745799a86
* Fix T40291: Crash when adding # driver to some fields

Memory leak関係:
SHA-1: 238a6149af6b18b198a02152ee28a89c83b13af2
* Fix T40289: Cycles leaking memory
 error in recent commit

気になったもの:
SHA-1: b1350cf3928a7dd42904fe8fcac4bde965a82ac1
* Fix for uninitialized memory use in Cycles

引用:
但し、押し出したBoneを垂直にCTRL+DragするとRollしまくるのは不具合かも。
修正されたらしい・・・
SHA-1: ebbeb082d1bef78d1fa162822db2af44468e97cd
* Fix T40271: recalculation of the bone roll does not work correctly.
 Check that up_axis is not aligned with bone was wrong in at least two aspects
 (not working against negative alignement case, and since ages it seems,
 using Z axis when bones are along Y axis...).
 Also optimized a bit here, better to have a normalized version of vec_roll_to_mat3(),
 since it needs normalized vector anyway, and we have to normalize it for the tests
 before calling it anyway (so now, we only do that twice in Transform code, instead
 of three times).
 And we can perform aling test *before* calling vec_roll_to_mat3!

動作確認したけど・・・Campbellは意味の無い軸に対しての処理は現状のままが好ましいと発言しているように思ったのだが・・・
修正では0にリセットされるようだ・・・。従来版では60degが設定されていた(60degの根拠は知らないが・・)
個人的にはこの修正が好ましいと思うが・・。
意味の無い軸:Up-ZなのにGlobal Z Axisに対して再計算とか・・・。

投票数:0 平均点:0.00

  条件検索へ


ログイン

ユーザ名:

パスワード:



パスワード紛失

クイックリンク

2021/07/01版
●Blender.org
BlenderFoundation
- Blenderのダウンロード
- 公式チュート等
- 公式マニュアル(和訳)

●ニュース(英文)
BlenderNation

●Blenderコミュニティ
blenderartists.org

●Blender Q&A
- Blender Stack Exchange

●テストビルド
Buildbot(自動生成)


●開発関連
公式開発サイト
Blender開発blog
Blender Wiki