Re: 最新版の修正情報で気になったもの

投稿ツリー


このトピックの投稿一覧へ

通常 Re: 最新版の修正情報で気になったもの

msg# 1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1
depth:
10
前の投稿 - 次の投稿 | 親投稿 - 子投稿.1 | 投稿日時 2013/10/4 9:49
完全無欠猫  長老 居住地: 兵庫  投稿数: 750
Blenderのクラッシュ関係の修正があります。

r60520:add debug mode assert if mesh-data is removed while iterating over it. (can crash).
r60528:Fix crash starting game engine on linux
r60529:fix for crash dissolving faces, bmesh walkers were using freed mempool elements.
r60532:fix crash in editmesh edge-dissolve, when 2 faces shared multiple edges, freed edges would be checked.

Blender crashとは少し違いますがPythonいじってる人には少し関心があるかも・・・

r60523:fix [#36923] Merge / Delete vertices crashes for some meshes
      add BM_ITER_MESH_MUTABLE which steps before entering the for() loop body and prevents the assert from complaining
      about removing mesh data while iterating as well as the crash.
      this was done in quite a few areas, more may turn up.

最新リビジョン:r60535
投票数:0 平均点:0.00

  条件検索へ


ログイン

ユーザ名:

パスワード:



パスワード紛失

クイックリンク

2021/07/01版
●Blender.org
BlenderFoundation
- Blenderのダウンロード
- 公式チュート等
- 公式マニュアル(和訳)

●ニュース(英文)
BlenderNation

●Blenderコミュニティ
blenderartists.org

●Blender Q&A
- Blender Stack Exchange

●テストビルド
Buildbot(自動生成)


●開発関連
公式開発サイト
Blender開発blog
Blender Wiki