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前の投稿 - 次の投稿 | 親投稿 - 子投稿なし | 投稿日時 2014/6/19 7:49
完全無欠猫  長老 居住地: 兵庫  投稿数: 750
Memory Leak関係:
SHA-1: b16bf6c3d4204ba5399f9854f7888630e984fe59
* Resolve memory leask with reports on initialization

SHA-1: 3a101d8c92730d7b98732710e41aafd940a31aff
* Fix memory leaks in subsurf


投票数:2 平均点:10.00
前の投稿 - 次の投稿 | 親投稿 - 子投稿なし | 投稿日時 2014/6/20 9:06
完全無欠猫  長老 居住地: 兵庫  投稿数: 750
気になったもの:
SHA-1: eb6e05b2cecb02e94ed5c9c93b41667c9776a2e2
* PoseLib: New pose library actions now have their "id root" setting initialised properly


投票数:3 平均点:10.00
前の投稿 - 次の投稿 | 親投稿 - 子投稿.1 | 投稿日時 2014/6/23 8:50
完全無欠猫  長老 居住地: 兵庫  投稿数: 750
Crash関係:
SHA-1: 8461acd54c1ed6a3e94f941c065887b8e981bdc5
* Fix T40567 Crash when returing to object mode from dyntopo.
 Returning to object mode reactivates any generative modifiers
 and this can lead to a polycount explosion.
 For now just improve the warning when entering dyntopo with generative
 modifiers. I would like to add the ability spawn options to apply or
 remove the modifiers too, however separate undo stack system comes back
 with a vengeance here, since it won't allow restoring the application/
 also may invalidate all sculpt undo in the undo stack prior to the
 application (needs investigation).

SHA-1: 84e8cabac604a59b7abe4cce37df02d6ef12a0bf
* Fix T40697: Skinned meshes with shapekeys crashing in the BGE

気になったもの:
SHA-1: ca0c0e754931df011ff5421a57e02f8bdfa4559a
* Implement resolution divider in the Blender Internal
 Currently resolution divider is not exposed to the
 interface yet, and i'm not even sure it needs to be
 exposed because it's somewhat weird configuration.
 Need to check how often artists are changing start
 resolution in Cycles.
 Pretty much straightforward implementation with the
 only weak part: render result is getting re-allocated
 and upscaled when current resolution is finished.
 Not sure how to make it faster actually. Maybe it's
 just a matter of making upscale fast enough.
 Needed to fix some possible memory leak happening
 in Freestyle
when canceling rendering on a special
 stage -- it was missing temp bmain free,

原因不明だが・・・ビルドするとHash,BranchがUnknownになってしまう・・・。
先週ビルドした分は正常なんだが・・。

Pythonの日本語パスを正しく認識出来ない現象が再発してる可能性がある・・・。
投票数:3 平均点:3.33
前の投稿 - 次の投稿 | 親投稿 - 子投稿なし | 投稿日時 2014/6/23 15:07
完全無欠猫  長老 居住地: 兵庫  投稿数: 750
引用:
原因不明だが・・・ビルドするとHash,BranchがUnknownになってしまう・・・。
先週ビルドした分は正常なんだが・・。
原因判明・・・。
ビルドに必須のPythonのバージョンが引き上げられていた・・・。
Python2.6.6に含まれていない関数がpyスクリプトで使用されていた。
必須バージョンが2.7になっている・・・。
投票数:1 平均点:10.00
前の投稿 - 次の投稿 | 親投稿 - 子投稿.1 .2 | 投稿日時 2014/6/25 7:42
完全無欠猫  長老 居住地: 兵庫  投稿数: 750
メーリングリストで以下の文面が流れてきましたので、このスレッドで今後更新情報に関する書き込みは致しません。

Support stop for Visual Studio 2008

Hi,
the switch to Visual Studio 2013 is complete. Buildbot uses the new compiler, and the Blender 2.71 release too.

Blender code might still compile with VS2008 for a few weeks, but we do not support it anymore. That means:
* DONT report compile errors with VS2008.
* For developers: DONT add vc2008 special code anymore (ifdefs etc.)

VS2008 libraries from SVN, as well as some special code we have in Blender for it, will be removed in a few weeks (end of July).

あ、最後に情報を・・・この時点で既にVS2008でビルドは出来ませんでした。
どのHashまで最終的に許容されているのかはまだ未確認・・・。
この時点というのは・・・SHA-1: d411e1548cfda7a48e4df81eda1e998ae172ed43です。

投票数:1 平均点:0.00
前の投稿 - 次の投稿 | 親投稿 - 子投稿なし | 投稿日時 2014/6/25 9:56
完全無欠猫  長老 居住地: 兵庫  投稿数: 750
VS2008でビルド確認できたHashは
SHA-1: fc1040cc47594e2a68d120cf08c0c3c70fbc44d1

ここでライブラリいじってるので、これを適用するとVS2008ではビルド出来ないかもしれない・・・。
これは・・・推測なので・・・Threadのエラーで失敗してたからね・・・。
SHA-1: 04648767fabda7d9461e32c89afcd806d0227547
* Make main library safe(er) for the threaded usage

最後にVS2008でビルドしとくか!という人は・・・
SHA-1: fc1040cc47594e2a68d120cf08c0c3c70fbc44d1 が私からのお勧めです。
後はデイリービルドでVS2013でビルドされた32bits版を使用していくかな・・・。
でも、いらない機能あるからなぁ・・・
投票数:2 平均点:5.00
前の投稿 - 次の投稿 | 親投稿 - | 投稿日時 2014/6/27 17:37
完全無欠猫  長老 居住地: 兵庫  投稿数: 750
公式サイトのマニュアルの日本語版の見出しが元に戻ったようで・・・・。
作業された方に感謝ですね・・・。
投票数:0 平均点:0.00
前の投稿 - 次の投稿 | 親投稿 - 子投稿.1 | 投稿日時 2014/7/2 8:52
yamyam  管理人 居住地: そうや、うちはおおさかやー  投稿数: 4405
遅まきながら今までお疲れ様でした。

あまり書き込むことはありませんでしたが、時々拝見はしていました。日本でテストビルドを試したり、Blenderのソースを触っていた方にとっていい情報源だったと思います。


投票数:2 平均点:5.00
前の投稿 - 次の投稿 | 親投稿 - 子投稿なし | 投稿日時 2014/7/2 14:30
完全無欠猫  長老 居住地: 兵庫  投稿数: 750
労いの言葉有難う御座います。
この投稿自体今後誰かの役に立つ情報でもありませんので・・・
可能であれば何かのタイミングで削除して頂けたらと思います。

投票数:2 平均点:5.00

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