PoseRayアップデート
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投稿ツリー
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PoseRayアップデート
(yosi, 2005/1/7 23:05)
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Re: PoseRayアップデート
(yamyam, 2005/1/8 8:21)
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Re: PoseRayアップデート
(yosi, 2005/1/8 9:30)
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Re: PoseRay 3.8.5アップ
(yosi, 2005/1/24 19:47)
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Re: PoseRay 3.87アップ
(yosi, 2005/3/22 16:34)
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Re: PoseRay 3.89アップ
(yosi, 2005/6/22 9:47)
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PoseRay 3.8.14 アップ(CRITICAL FIX RELEASE )
(yosi, 2005/8/19 19:45)
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PoseRayV3.8.15 アップ
(yosi, 2005/8/29 19:27)
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Re: 操作上の注意
(yosi, 2005/9/2 23:39)
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PoseRay 3.8.18(Build390)
(yosi, 2005/11/9 9:00)
PoseRayアップデート
msg# 1
yosi
居住地: 海が見えん山ばっかりの神奈川県じゃ〜
投稿数: 592
PoseRay 3.8.4 が2005/1/5にアップされました。
PoseRayホームページ
今回の更新は、HDRI simulationやその他のバグの修正とのこと。
ということは、前ヴァージョンでBlenderから3DS形式でエクスポート
してPoseRay経由でPOV-RAYによりHDRIレンダリングしたものは、
完全じゃなかった???(汗)
PoseRayホームページ
今回の更新は、HDRI simulationやその他のバグの修正とのこと。
ということは、前ヴァージョンでBlenderから3DS形式でエクスポート
してPoseRay経由でPOV-RAYによりHDRIレンダリングしたものは、
完全じゃなかった???(汗)
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Re: PoseRayアップデート
msg# 1.1
yamyam
居住地: そうや、うちはおおさかやー
投稿数: 4405
> HDRIレンダリングしたものは、完全じゃなかった???
以前のスレでyosiさんが書かれていたように、前はtgaにする必要があったのが、今回は直接HDRIから読み込んでくれる(=ダイナミックレンジが有効になる)ということではないかと…。
以前のスレでyosiさんが書かれていたように、前はtgaにする必要があったのが、今回は直接HDRIから読み込んでくれる(=ダイナミックレンジが有効になる)ということではないかと…。
投票数:7
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Re: PoseRayアップデート
msg# 1.1.1
yosi
居住地: 海が見えん山ばっかりの神奈川県じゃ〜
投稿数: 592
まだ本体の方は、試していなかったのですが、いちいちTgaにしなくて
いい分だけ手間がいらなくなるのはありがたいです♪
MegaPovで直接やるには、構文を書き換えないといけない、ことを
考えるとこれも御徳ですね。
いい分だけ手間がいらなくなるのはありがたいです♪
MegaPovで直接やるには、構文を書き換えないといけない、ことを
考えるとこれも御徳ですね。
投票数:2
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Re: PoseRay 3.8.5アップ
msg# 1.1.1.1
yosi
居住地: 海が見えん山ばっかりの神奈川県じゃ〜
投稿数: 592
2005/1/23にPoseRay 3.8.5がアップされました。
詳細はみておりませんが、説明をみると、細かいバグつぶしかな、と。
詳細はみておりませんが、説明をみると、細かいバグつぶしかな、と。
投票数:3
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Re: PoseRay 3.87アップ
msg# 1.1.1.1.1
yosi
居住地: 海が見えん山ばっかりの神奈川県じゃ〜
投稿数: 592
PoseRayが2005/3/13に更新されておりました。
主な特徴は以下のようです(英語で失礼します)。
Rewrote the subdivision storage routines using a sparse matrix thus speeding up the process significantly
Subdivision does not weld the vertices automatically anymore.
Added POV-Ray mesh and mesh2 import from POV and INC files.
Dropped UDO import (export is still there) because of addition of POV-Ray import
Added very basic VRML 1 and 2 import.
Fixed material import of DAZ Studio bump size parameter (it changed with DS 0.9.18.6)
Added if a material has a map_refl entry in it PoseRay will make the material reflective
Fixed if two colors were blended by a map changing the color was not refreshing the preview sometimes.
Changed the input dialog to standard Windows components.
Fixed font size issues with some forms
Added back anti-aliasing of saved previews
Made outdoor scene a default in the HDRI simulation tab
PoseRay will ask for camera and light information from PZZ or PZ3 files only.
Open file dialogs will remember the file names if they correspond to the type being openend.
主な特徴は以下のようです(英語で失礼します)。
Rewrote the subdivision storage routines using a sparse matrix thus speeding up the process significantly
Subdivision does not weld the vertices automatically anymore.
Added POV-Ray mesh and mesh2 import from POV and INC files.
Dropped UDO import (export is still there) because of addition of POV-Ray import
Added very basic VRML 1 and 2 import.
Fixed material import of DAZ Studio bump size parameter (it changed with DS 0.9.18.6)
Added if a material has a map_refl entry in it PoseRay will make the material reflective
Fixed if two colors were blended by a map changing the color was not refreshing the preview sometimes.
Changed the input dialog to standard Windows components.
Fixed font size issues with some forms
Added back anti-aliasing of saved previews
Made outdoor scene a default in the HDRI simulation tab
PoseRay will ask for camera and light information from PZZ or PZ3 files only.
Open file dialogs will remember the file names if they correspond to the type being openend.
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Re: PoseRay 3.89アップ
msg# 1.1.1.1.1.1
yosi
居住地: 海が見えん山ばっかりの神奈川県じゃ〜
投稿数: 592
PoseRay3.89が2005/06/16にアップされました。
今回の更新内容についてはこちらのVersion Historyをご参照ください。
http://user.txcyber.com/%7Esgalls/poserayhelp.htm#Version_History
今回の更新内容についてはこちらのVersion Historyをご参照ください。
http://user.txcyber.com/%7Esgalls/poserayhelp.htm#Version_History
投票数:5
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PoseRay 3.8.14 アップ(CRITICAL FIX RELEASE )
msg# 1.1.1.1.1.1.1
yosi
居住地: 海が見えん山ばっかりの神奈川県じゃ〜
投稿数: 592
2005/8/18にPoseRay 3.8.14 がアップされました。
http://user.txcyber.com/%7Esgalls/index.htm
今回の更新はCRITICAL FIX RELEASE という見出しがついているように
重要ななバグの修正のようです。前のヴァージョンをお使いの方は更新のほど。
以下が今回の更新内容のリストです。
The window resizing routine was drawing and painting almost simultaneously with different parameters leading to random crashes using NVIDIA 77.72 drivers.
Fixed a bug where resizing the window was not updating the internal FOV value. This leaded to the zoom changing unexpectedly if the window was resized and another main tab was selected.
Polygon triangulation is now done by the OpenGL ® API tessellation functions if possible. This is a better triangulation with better aspect-ratios. It also subdivides better.
Preview reflection fixed
PoseRay checks the version of OpenGL and GLU at the start.
Lights sub-tab was redone to avoid some redrawing issues.
Part of the display list was being erased using the wrong index
All display lists are now checked to exist before being filled
Preview is using glfinish instead of glflush to force redraw
Fixed memory leaks left by not deallocating memory properly
Added OpenGL ® API errors to the warnings
Material settings can be saved from the material editor.
Poser and MTL material import has been consolidated into a single button for simplicity.
Fixed some missing material properties loaded from MTL files created by PoseRay
In the DAZ|Studio import dialog if the camera or lights entries are empty PoseRay will ignore them
Hourglass cursor is now present when saving POV files.
Group boxes were drawn with the wrongly scaled normals
Minimum resolution is now 1024x768. Too cramped with the old size.
http://user.txcyber.com/%7Esgalls/index.htm
今回の更新はCRITICAL FIX RELEASE という見出しがついているように
重要ななバグの修正のようです。前のヴァージョンをお使いの方は更新のほど。
以下が今回の更新内容のリストです。
The window resizing routine was drawing and painting almost simultaneously with different parameters leading to random crashes using NVIDIA 77.72 drivers.
Fixed a bug where resizing the window was not updating the internal FOV value. This leaded to the zoom changing unexpectedly if the window was resized and another main tab was selected.
Polygon triangulation is now done by the OpenGL ® API tessellation functions if possible. This is a better triangulation with better aspect-ratios. It also subdivides better.
Preview reflection fixed
PoseRay checks the version of OpenGL and GLU at the start.
Lights sub-tab was redone to avoid some redrawing issues.
Part of the display list was being erased using the wrong index
All display lists are now checked to exist before being filled
Preview is using glfinish instead of glflush to force redraw
Fixed memory leaks left by not deallocating memory properly
Added OpenGL ® API errors to the warnings
Material settings can be saved from the material editor.
Poser and MTL material import has been consolidated into a single button for simplicity.
Fixed some missing material properties loaded from MTL files created by PoseRay
In the DAZ|Studio import dialog if the camera or lights entries are empty PoseRay will ignore them
Hourglass cursor is now present when saving POV files.
Group boxes were drawn with the wrongly scaled normals
Minimum resolution is now 1024x768. Too cramped with the old size.
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平均点:0.00
PoseRayV3.8.15 アップ
msg# 1.1.1.1.1.1.1.1
yosi
居住地: 海が見えん山ばっかりの神奈川県じゃ〜
投稿数: 592
05/8/28にPoseRayがV3.8.15にアップされました。
HDRI lightsが正しく配置されなかったのを修正したほか、マイナーフ
ィックスとのこと。
http://user.txcyber.com/%7Esgalls/index.htm
HDRI lightsが正しく配置されなかったのを修正したほか、マイナーフ
ィックスとのこと。
http://user.txcyber.com/%7Esgalls/index.htm
投票数:4
平均点:5.00
Re: 操作上の注意
msg# 1.1.1.1.1.1.1.1.1
yosi
居住地: 海が見えん山ばっかりの神奈川県じゃ〜
投稿数: 592
すでにお気づきの方もいらっしゃると思いますが・・・。
1点、操作上気がついたことを・・。
マティリアル設定に関することです。
通常、上方のMateraialsタブをクリックして、項目のタブPov-Ray Textureのタブをクリックして、ラジオボタンでマティリアルの質感などを指示するのですが、★Textures componetsを設定する場合に注意が必要ですtexture{pigment・・・の最後の締めでデフォルトでは”}”が
一つですが、これに手動でもう一つ”}”を加えないと、レンダリングではエラーが出ます。
そのほかでは、以前より機能は増しているようです。
下の画像は、試みにレンダリングしたものです。
1点、操作上気がついたことを・・。
マティリアル設定に関することです。
通常、上方のMateraialsタブをクリックして、項目のタブPov-Ray Textureのタブをクリックして、ラジオボタンでマティリアルの質感などを指示するのですが、★Textures componetsを設定する場合に注意が必要ですtexture{pigment・・・の最後の締めでデフォルトでは”}”が
一つですが、これに手動でもう一つ”}”を加えないと、レンダリングではエラーが出ます。
そのほかでは、以前より機能は増しているようです。
下の画像は、試みにレンダリングしたものです。
投票数:6
平均点:3.33
PoseRay 3.8.18(Build390)
msg# 1.1.1.1.1.1.1.1.1.1
yosi
居住地: 海が見えん山ばっかりの神奈川県じゃ〜
投稿数: 592
2005/11/07にPoseRay 3.8.18がアップされました。
http://mysite.verizon.net/sfg0000/
今回の変更点は以下のものです。
Simplified the basic material interface. All the properties are shown in a single location.
Completely rewrote the POV-Ray texture editor. New settings, easier to use and more powerful.
The material blending approach was removed and replaced by simple transparency. If you want fancy POV-Ray texture blending you can still use the improved custom POV-Ray material tab.
Added transparency as a set of POV-Ray presets.
PoseRay can now copy the basic material properties into the POV-Ray tab text.
Some POV-Ray material presets had errors.
Missing POV-Ray texture text will default PoseRay to export the basic material
PoseRay now strips any formatting from text pasted into the POV-Ray text box.
Simplified HDRI simulation tab. Less numeric entries and better defaults.
HDRI simulation lights can be rotated as they are extracted from the HDRI probe.
Render image cannot be overwritten by PoseRay anymore. If the filename is already used then _RevX will be automatically added to the name where X is the revision number. The revision number auto increments.
Cartoon mode moved to the materials tab. This mode can now be applied to a single material if desired.
Zoom from DAZ|Studio camera files has been improved but it is still experimental.
Exported POV-Ray material files require less memory allocated when using transparency mapping.
Less video memory allocated while previewing Poser / DAZ|Studio scenes.
Background skies from HDRI tab are now saved as TGA files by default to avoid JPEG artifacts on the images.
Map conversion defaults to TGA format by default to avoid JPEG artifacts.
DAZ|Studio scene import does not automatically recalculate the normals by default.
Background sky can now be rotated around the y axis.
Saving material files now leave the names unchanged.
http://mysite.verizon.net/sfg0000/
今回の変更点は以下のものです。
Simplified the basic material interface. All the properties are shown in a single location.
Completely rewrote the POV-Ray texture editor. New settings, easier to use and more powerful.
The material blending approach was removed and replaced by simple transparency. If you want fancy POV-Ray texture blending you can still use the improved custom POV-Ray material tab.
Added transparency as a set of POV-Ray presets.
PoseRay can now copy the basic material properties into the POV-Ray tab text.
Some POV-Ray material presets had errors.
Missing POV-Ray texture text will default PoseRay to export the basic material
PoseRay now strips any formatting from text pasted into the POV-Ray text box.
Simplified HDRI simulation tab. Less numeric entries and better defaults.
HDRI simulation lights can be rotated as they are extracted from the HDRI probe.
Render image cannot be overwritten by PoseRay anymore. If the filename is already used then _RevX will be automatically added to the name where X is the revision number. The revision number auto increments.
Cartoon mode moved to the materials tab. This mode can now be applied to a single material if desired.
Zoom from DAZ|Studio camera files has been improved but it is still experimental.
Exported POV-Ray material files require less memory allocated when using transparency mapping.
Less video memory allocated while previewing Poser / DAZ|Studio scenes.
Background skies from HDRI tab are now saved as TGA files by default to avoid JPEG artifacts on the images.
Map conversion defaults to TGA format by default to avoid JPEG artifacts.
DAZ|Studio scene import does not automatically recalculate the normals by default.
Background sky can now be rotated around the y axis.
Saving material files now leave the names unchanged.
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